Huisregels Tandartspraktijk Rooswijk
Wij staan graag voor u klaar als mondzorgverlener. We wijzen u hierbij op een aantal huisregels die in onze tandartspraktijk gelden:
- Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 8:30 tot 12:00 en van 13:00 tot 16:45 uur;
- Behandeling en/of consult bij de tandarts, mondhygiënist of preventie assistent vindt alleen plaats op afspraak;
- U kunt een afspraak maken door te bellen met de tandartspraktijk of langs te komen. Het is niet mogelijk om afspraken via e-mail te maken;
- Wanneer u vóór 9:00 uur belt met kiespijn, proberen wij u dezelfde dag nog te helpen;
- Bij een ongeval, pijn of ander spoedgeval buiten onze openingstijden, wordt u doorverwezen naar de regionale spoeddienst;
- Om een goede mondzorg te kunnen garanderen, adviseren wij om twee maal per jaar voor controle bij de tandarts te komen;
- Is uw kind 2 jaar, dan zien we hem of haar graag voor de eerste controle bij de tandarts. U kunt uw kind bij ons inschrijven;
- Als u niet aanwezig kunt zijn op uw afspraak, kunt u de praktijk bellen om de afspraak te verzetten. Dit dient tenminste 24 uur te voren te gebeuren. In geval van een afspraak op maandag, belt u dan de vrijdag daarvoor. Als het echt niet mogelijk is om de praktijk te bellen, kunt u een e-mail sturen. We verzoeken u om alsnog zodra mogelijk de praktijk te bellen voor het maken van een nieuwe afspraak;
- Wanneer wij een e-mailadres van u hebben, ontvangt u enkele dagen voor uw afspraak een herinneringsmail. Deze mail is bedoeld als extra service, uiteindelijk staat de afspraak zoals deze persoonlijk of telefonisch met u is gemaakt. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de correcte ontvangst van deze e-mailberichten. Een niet ontvangen e-mail is dan ook geen geldige reden om uw afspraak niet na te komen;
- Niet nagekomen of niet tijdig afgezegde afspraken worden in rekening gebracht;
- In de zorg geldt een identificatieplicht. Wij noteren daarom eenmalig uw legitimatie in ons systeem;
- Het is altijd de verantwoordelijkheid van de patiënt om uit te zoeken welke kosten door uw verzekeraar worden gedekt en welke door u zelf betaald dienen te worden. Wij kunnen altijd desgewenst een begroting voor u maken;
- Onze nota’s worden verzorgd door Infomedics. Zij zijn ook uw aanspreekpunt voor eventuele vragen omtrent betaling;
- Huisdieren, roken en alcoholische dranken zijn niet toegestaan in onze tandartspraktijk;
- Agressie, onbeleefdheid of respectloosheid naar onze medewerkers of gasten in onze praktijk wordt niet getolereerd;
- U kunt ons gerust bellen als u vooraf of achteraf vragen heeft over een behandeling bij de tandarts, mondhygiënist of preventie assistent;
- Is iets onduidelijk of niet helemaal naar uw wens? We lossen het graag samen met u op.